EKONOMIKA VZDĚLÁNÍ PODNIKÁNÍ BANKY PROGNÓZY KALKULAČKY VZORY GRAFY DISKUSE BONUSY TRH


Přihlásit se  
Diskuse
(Klima)

Diskuse o energetice a ropném zlomu


(Ropný zlom, jaderná energie, biopaliva, větrná a solární energie...)
(+ reakce na článek o produkci solární elektřiny v České republice.)

Pravidla diskuseRegistrovat     (Pouze pro přihlášené čtenáře)      RegistrovatRegistrovat


Jméno:
Zbývající zprávy:
Titulek:
Zpráva:
   Příspěvek může obsahovat max. 2000 znaků.

Počet zobrazených příspěvků:   50   100   200   500

USA_nefandim, 17.05.2012 09:23:36

Elektrické vedení o délce 2.210 km

V neděli Čína zahájila stavbu 2.210 km dlouhého elektrického stejnosměrného vedení o ultravysokém napětí 800 KV ze Západu Číny na Východ. Toto vedení může přenášet nejvyšší výkon na světě 8000 MW a ročně jím proteče 37 mld. Kwh elektřiny. Tedy "jedněmi dráty" - poteče asi 60 % roční spotřeby elektřiny v ČR. Přenášený výkon v těchto jedněch drátech jsou 4 Temelíny.

Jedná se o nejvyšší parametry na světě. Čínské zásoby energie se nalézají hlavně na Západě ,spotřeba elektřiny je ovšem z 90 % na Východě - proto tato vedení o dálce přes 2000 Km = /Praha -Moskva/.

ODKAZ >>

vinylka14, 09.05.2012 09:22:31

Co říkají hvězdy?
USA_nefandim, 08.05.2012 23:36:21

Brazílie - Belo Monte = 11 000 MW

TO :Ing.Michal

Stěhování lidí ze zatopených oblastí velkých přehrad považujete za svinstvo. Když byla stavěna Itaipů, tak v Brazílii vládli fašisti - dle vás. Tři soutěsky zase stavěli komunisti v Číně. Co ale třeba říkáte nyní schválenému veledílu Belo Monte o 11 000 MW Brazílii ?? Už tam přeci nejsou fašisti ale demokrati a bude nutné zase vystěhovat asi 24 000 lidí, to je zhruba naše okresní město Rokycany . Je 24 000 obyvatel málo ???

P.S. V demokratické Indii je také rozestavěna elektrárna o 11 000 MW, asi i tam se bude stěhovat. Jak vidno, velké stěhování kvůli přehradám lze jen těžko hodit jen na fašisty a komunisty.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 07.05.2012 17:30:06

Japonsko : 50 atomových reaktorů už rok odstaveno

Nyní je v Japonsku vyřazeno z provozu všech jejich 50 atomových reaktorů. Bude zajímavé sledovat ,kolik jich vlastně po nějaké době bude připojeno znovu do sítě.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 04.05.2012 22:18:33

Tři soutěsky jsou největší

TO : Ing.Michal

Vidím, že nemáte zrovna - "čerstvé informace". 26 turbín ve Třech soutěskách bylo v provozu v říjnu 2008 , tedy výkonu 18 200 MW bylo dosaženo r.2008. /26 x 700 MW/. Pak se začalo s budováním podzemní části, která obsahuje 6 turbín po 700 MW. První čtyři z nich byly napojeny na sít už loni, tedy nyní - v květnu 2012 má centrála výkon 30 x 700 Mw = 21 000 MW. Poslední dvě turbíny mají být připojeny do konce tohoto měsíce = května. Instalovaný výkon Tří soutěsek tak je na 100 % - 22 400 MW ,bude ho dosaženo během několika týdnů. Nyní "jen" - 21 000 MW.

P.S. Existuje na papíře několik projektů s větším výkonem , jak Tři soutěsky :

a/ Na Sibiři na řece Tunguzka

b/ V Africe v Zaire na řece Kongo

c/ V Číně v Tibetu v ohybu řeky Brahmaputra, kousek od hranic Indie

Všechny tyto projekty jsou na papíře a je otázkou jejich financování. Patrně by vyšly kolem 50 mld. USD každý. Čínští stavitelé nepracují zrovna pomalu , i tak ovšem Tři soutěsky stavěli 1994 až 2012, tedy 18 let. Myslím si, že Tři soutěsky mají zajištěn dlouhý život jako největší elektrárna světa.

ODKAZ >>

Ing. Michal, 04.05.2012 10:49:55

Re:Itaipu a Tři soutěsky

V tom máte pravdu. Po dokončení je plánovaný instalovaný výkon větší 26*700MW - 18200MW. V současnost je instalováno 14*700MW tedy jen 9800MW, takže Itaipu je stále největší vodní elektrárnou na svetě. Jaký výkon bude skutečně instalovaný je ve hvězdách. Problémy, které dále vznikají kolem dostavby mužou plány lehce zhatit.

USA_nefandim, 04.05.2012 09:35:09

Itaipu a Tři soutěsky

TO : Ing.Michal

Mýlíte se ! V odborném tisku se posuzuje výkon elektráren dle instalovaného výkonu v MW. A ten je u Tří soutěsek 22 500 MW a u Itaipů - 14 300 MW. Nikoli dle množství proudu dodaného do sítě, ten totiž závisí také na tom, zde je a nebo není sucho. Když bude v Brazílii velké sucho a v Číně naopak hodně pršet, pak více proudu do sítě dodají Tři soutěsky a obráceně. Velikost elektrárny je tak nutné posuzovat dle nainstalovaného výkonu v MW.

Ing. Michal, 04.05.2012 08:00:32

RE: Itaipu

v době výstavby přehrady Itaipu vládla v brazílii vojenská diktatůra.4miliony (podle některých zdrojů až 4.4mil) je neskutečné zvěrstvo, které je hodné srovnání se Stalinovým přesídlováním i se stavbou Tří soutěsek. Ale je to už více než 30 let a není to aktuální. U Tří soutěsek přesidlují další a další lidi jako dobytek. A proto se o tom píše - je to aktuální.

Fuj !! Pracovníci našich sdělovacích médií jsou tupí podvodníci a lháři ! Pro koho vlastně pracují ti duševní impotenti ?? Neustále nám předhazují, že Tři jsoutěsky jsou největší vodní elektrána na světě, i když to není pravda. Ani po dokončení nedosáhne výkonu Itaipu, která je již 28let v provozu.

USA_nefandim, 03.05.2012 23:42:14

Foto 800 MW turbíny v Xianjiaba

V odkazu foto z montáže čínské 800 MW turbíny /největší výkon na světě/ v elektrárně Xiangjiaba /listopad 2011/.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 03.05.2012 23:20:12

Jaká doporučení pro čínskou energetiku ???

Musím se smát propagandistické pitomosti některých našich pisálků ve sdělovacích prostředcích. Třeba , když čtu o rozvoji čínské energetiky. Co píší ?? Toto :

1. Proboha, Čína staví každý týden jednu novou tepelnou elektrárnu. Víte jak tam trpí životní prostředí, víte jak tam trpí lidi, co to musí dýchat ?? Fuj komunistům.

2. Proboha, viděli jste tu masovou výstavbu obrovitých vodních elektráren ??? Víte kolik lidí tam už museli vystěhovat ??? Víte, jak se řeky zanášejí bahnem a co když se to někdy protrhne ?? To pak bude mrtvých !! Fuj čínským komunistům !

3. Čína je první ve stavbě větrníků. Víte jak to strašně dovede hyzdit překrásnou krajinu ?? Víte jaký dělají větrníky hluk ?? A když nefouká vítr, tak větrník nic nevyrobí ! Fuj čínským komunistům !!


Závěr : Tak vážení pánové a paní - "Fujové" - laskavě nám teď povězte, z jakých zdrojů a čím má být pro 1.345 milionů lidí v Číně zajištěno dostatečné množství elektřiny na nějaké té evropské úrovni, tedy řekněme kolem 6.000 KWh na člověka. Jde o roční výrobu 8 bil. KWh, což by vyrobily atomové elektrárny o výkonu 1 000 000 MW, tedy přesně 10 násobek výkonu atomovek USA. Při 2000 MW - "na kus jako Temelín"- by tady bylo nutné v Číně postavit na 500 atomových elektráren. Má na tohle Čína :

a/ Peníze

b/ Čas

c/ Dostatek odborného personálu ??

Odpověď : "Nemá !!"

Takže vašnostové, když nemáte argumenty, přestaňte aspoň kritizovat !!

USA_nefandim, 03.05.2012 17:49:07

Itaipu : 14 300 MW = 20 x 715 MW

Je zajímavé, jak je psáno v tabulce v odkazu , že při výstavbě druhé největší vodní elektrárny světa = Itaipu v Brazílii byly přestěhovány 4 miliony obyvatel . Při výstavbě čínského gigantu Tří soutěsek byl vystěhován 1 milion a 100 000 lidí. Přesto dnes a denně slyšíme v naších médiích hulákání jak na lesy a pokřik ne nepodobný těžce zraněnému zvířeti, co si to ti komunisté v Číně dovolili za zvěrstvo, vystěhovat tolik lidí !!! O těch brazilských 4 milionech ovšem ani slovíčko !! Tam to bylo asi v pohodě !!

Fuj !! Pracovníci našich sdělovacích médií jsou tupí podvodníci a lháři ! Pro koho vlastně pracují ti duševní impotenti ?? Některé věci zveličovat, a jiné, ještě horší zamlčovat ?? Tak s tím táhněte do hajzlu , vážení !

ODKAZ >>

USA_nefandim, 03.05.2012 15:19:35

Xiangjiaba Plant : 800 Mw turbína instalována

Čína v listopadu instalovala v obří vodní elektrárně Xiangjiaba /6.400 MW po dokončení/ největší vodní turbínu na světě o hmotnosti 1.952 tun a průměru 19,76 metru. Výkon jedné vodní turbíny : 800 MW. Pro další gigantické vodní elektrárny : Baihetan a Wudongde /dokončeny do roku 2020/ je nyní urychleně vyvíjena dokonce turbína o výkonu 1.000 MW.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 02.05.2012 10:53:18

Čína se usazuje v Bruselu

Čína se stále více snaží usadit v Evropě. Jedním z jejích center podnikání s stává Brusel.

ODKAZ >>

consades, 28.04.2012 17:55:23

USA nefandim

vase poznamka o von Braunovi je pozoruhodna. Ano pry byl clenem NSDAP a i jinak v politicke linii. Co ale byl Koroljov, ktery byl jmenovan sefem raketoveho vyvoje rovnou z Gulagu? Myslim, ze do mysli lidi se jeste nepodarilo proniknout! A zaplat panbu, ze to tak jeste nejakou dobu tak zustane!

USA_nefandim, 17.04.2012 22:13:55

Sarkozy Kaddáfímu nabízel jaderný reaktor

Nejhorlivější bojovník proti Lybii z loňského roku - Sarkozy ještě nedávno nabízel fanatikovi Kaddáfímu nukleární reaktor. Ano, taková je - "spravedlivá, čistá a poctivá" politika šéfů NATO. Kdo nemá žaludek ze železa ,tak bleje.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 15.04.2012 23:26:25

Akcie III

TO : Josef48

Vy jste asi nečetl můj příspěvek ze dneška - 20.23.33 hod, kde popisuji, jak se akcie nakupují "postupně" po desetinkách procenta s cílem, nevyvolat jejich růst a nevzbudit pozornost= nevytvořit bublinu. To je běžná praxe. Trvá to déle, ale získáte také pěkný balík. Takže žádný nákup jedné akcie za jeden den za 100 mld. USD , ale pěkně si to rozdělit na nákup pěti akcií do dvou let = nějakých 400 obchodních dní = denně utratit 0,25 mld USD za 5 akcií = 50 mil. USD za jednu. Je 50 mil. USD váš "obří mrak Dolarů, který oslabí americkou měnu ??? Těžko.

Tedy nějakou akcii v obřím objemu /stovky mld. USD/ by mohl chtít během jednoho dne nakoupit leda tak magor. Není nutné koupit velkou firmu na burze za den, stačí za rok nebo za dva. Výsledek je stejný a cena nákupu pořádně nižší.

Já nemusím Číně nic radit. Oni už velké nákupy ve světě provádějí - zatím třeba doly, vrty, těžařské firmy, automobilky, ložiska rud, ...atd. Jde o desítky miliard USD ročně.

Josef48, 15.04.2012 22:56:42

akcie

Je to fakt marný. On to nepochopí i když mu to říkají dva diskutující:

Když máte milion USD a koupíte akcie 50 ti firem , během měsíce nestane se nic, ale když budete kupovat akcie ve stovkách mld. USD , pak poptávka převáží nad nabídnou akcie zdraží. Vy za ty akcie zaplatíte dolary, dolar tím půjde dolů protože se nath vrhnou mraky dolarů - a co si řeknou investoři - kurva dolar jde dolů musíme se ho zbavit a akcie rostou vrhnou se na ně. A ti co mají akcie si řeknou proč prodávat počkáme si vdyť rostou. Tím začne růst bublina. Jenže pak přijde zlom to si majitelé akcií uvědomí že akcie jsou předražené a začnou vybírat zisky. Bublima praskne. Jak akcie klesají a klesají tím víc investorů nevydrží a prodá až se to zase vyrovná. Nejvíce prodělají ti , co kupovali předražené akcie ve vašem zcénáři Čína. Proč to už ti Číňané dávno neudělali ,, zjevně proto že nechtějí přijít o peníze nemyslíte, ale můžete jim ten geniální nápad jít říct přímo. Jen pozor aby Vás neposlali na převýchovu....

USA_nefandim, 15.04.2012 22:36:22

Prodeje na burze

TO :Ing.Michal

Ano, u velkých držitelů podílů /třeba fondy/ je to asi trochu jiné jak u minoritních akcionářů. Ovšem ne zase o tolik. I oni totiž musí pro své podílníky ve fondech nějakým způsobem zhodnocovat podíly fondu. Musí tedy akcie stále nakupovat a také prodávat , stejně jako malí akcionáři. Prostě akciové portfolio fondů je v neustálém vývoji , portfoliomanageři sledují kurzy akcií a hodnotí jejich kvalitu = je tam tedy stálý pohyb - prodej nákup. Kdyby tohle nedělali, byla by funkce portfoliomanagerů zbytečná = byla by zrušena.

Tedy jak to třeba běžně ve fondech chodí ??? Takto :

1. Fond nakoupil r. 2008 - 100 000 akcií Boeingu. Protože je považuje za perspektivní a výnosné.

2. Roku 2010 je ovšem na burzu uvedena nová firma /Google, Microsoft,.....atd/ a začíná dynamicky růst.

3. Šéfové fondu by rádi takto dobré akcie také nakoupili ,nemají ovšem ve fondu dostatek volné hotovosti. Zasednou a rozhodnou :

a/ Prodat 20 000 akcií Boeing

b/ Za získanou hotovost koupit 15 000 akcií Google.

4. Tedy i akcie ve fondech se dostávají pravidelně do obchodování na burzách - i portfoliomanageři fondů někomu na burze rádi prodají "za dobrou cenu" - i pro ně to totiž znamená zisk.

5. Je pravdou , že se často obchod s fondem nejprve dohodne mimo burzu a to třeba takto :

a/ "Zjistili jsme si, že váš fond drží 200 000 akcií Boeing, máme o ně zájem."

b/ "Dnešní cena Boeingu na burze je 84 Dolarů za akcii, my vám ovšem nabízíme 102 Dolarů - co vy na to ???

c/ "Nesouhlasíte ?? Můžeme jít až na 110 Dolarů/kus.

d/ Takže souhlas se 110 ?? Dohodnuto. Peníze na účet vám přijdou ve středu .

Závěr : Takže nějak takhle lze "vydolovat" velké balíky akcií i z fondů. Stačí se vzájemně dohodnout na ceně. Když přihodíte třeba 20 % k současné ceně jako prémii , už to často stačí k zahájení jednání o prodeji.

Ing. Michal, 15.04.2012 20:56:41

To: USA_nefandim

teoreticky to máte zmáknutý dobře, ale prakticky to nefunguje. Protože takhle získáte akcie od drobných investorů, ale těžku tak přimějete k prodeji fondy, které drží větší podíly.

USA_nefandim, 15.04.2012 20:23:33

Tedy ještě akcie

TO : Josef48 a Ing.Michal

Tedy pane Josef48, opravdu jste mne ale rozesmál !! Hlavně výrazem :"Nelze koupit americké firmy, protože jak začnete kupovat jejich akcie, tak jejich cena letí exponenciálně nahoru". To je samozřejmě naprostý blábol člověka, který o akciích nic neví. To by snad platilo jen v jediném případě a to kdybych chtěl koupit 51 % třeba Boeingu během dvou obřích nákupů. Ono se ale v 99 % případů nakupuje takto :

5.června - 0,024 % firmy

9. června - 0,031 % firmy

18.června - 0,021 % firmy

28.června - 0,054 % firmy

5.července -0,056 % firmy

11.července - 0,11 % firmy

18.července - 0,14 % firmy

25.července - 0,086 % firmy


....atd,atd,atd,atd,....... = během 2 let máte 51 % firmy. Myslíte si snad, že když ve středu koupím 0,012 % akcií Boeingu, že jejich cena tento obchodní den vystřelí exponenciálně vzhůru ??? Asi těžko. Stejně tak se tam totiž objeví i lidé, kteří chtějí naopak prodat a ti svými pokyny k prodeji cenu akcie zase naopak srážejí dolů.. Na burze je denně přítomna celá záplava prodávajících a kupujících , když bude jeden subjekt stále jen a jen nakupovat, tak je zřejmé, že se mu akcie na účtě budou postupně hromadit a že cenu příliš nevyšponuje, když bude nakupovat v "přiměřeném objemu", aby nevzbudil pozornost.

Opravdu mne rozesmálo i vaše tvrzení, že když jde cena akcií nahoru, tak je majitelé drží a neprodávají. Opak je pravdou. Když totiž někdo koupil akcie ČEZ za 760 Kč a ony překročí třeba 1000, tak by musel být blbý, aby si neshrábnul tučný zisk = 240 Kč na jednu akcii, do své kapsy. Je to totiž pěkných 34 % čistého zisku.

Ing. Michal, 15.04.2012 18:39:32

To:Josef48

snážil jsem se USA_nefandím vysvětlit, že je to nesmysl, ale je to marný. Jako voják z povolání nepochopí, že trojčlenka na burze nefunguje.
Také těžko může pochopit článek o německých akciových trzích, který má vzbudit ve čtenáři dojem, že by se vyplatí do těchto akcií investovat. Obzvlášt, kdy je umístěn na webu, který spolupracuje s investičními společnostmi.
A také nevnímá rozdíl, mezi nákupem zkrachovalého přístavu Pireus v Aténách a přístavem v Baltimore.

Josef48, 15.04.2012 15:17:50

Akcie Firem

To co říkáte je blbost , nelze koupit Americké firmy , protože jak začnete kupovat akcie jejich cena jde expononcionálně nahoru , protože ten obchod je dobrovolný investor musí být přesvědčen že prodává za dobrou cenu a ne levně. Jak někdo začne kupovat Americké Akcie , pak ty jdou rychle nahoru, protože majitelé ekcií nechtějí prodávat - a dolar jde dolů. Pokud by Čína začala proměňovat svoje dluhopisy na Akcie Amerických firem , došlo by k růstu jejich hodnoty k pádu dohnoty dolaru. Za několik měsíců by ta bublina praksla , protože ceny by neodpovídali reálným hodnotám firem , akcie by zase klesly a Čína by přišla o většinu svých peněz. FED by zvednul úroky a dolar by zase posílil. Fakticky by ne tom vydělali ti co prodali draze akcie Číně -. Američané a Americké banky.
Dolarové rezervy Čína tvořila jen kvůli podpoře investic a exportu. Tím si zajistila rychlejší růst HDP a technologický růst za cenu otrocké práce svých lidí.

USA_nefandim, 15.04.2012 14:39:38

Napsledy akcie

TO :Ing.Michal

Já jsem ale jak jste mohl pozorovat uvedl ony - "možné" čínské nákupy" - jenom proto, abych neznalým vykreslil onu opravdu masívní mohutnost současných čínských devizových rezerv. Tedy pro jakési srovnání ceny firem s objemem čínských rezerv. Čína nekupuje zrovna firmy, které jsem já uvedl, ale stává se největším "nakupovačem" významných firem a jejich podílů na světě. To je holý fakt.

Viz odkazy :

ODKAZ >>

ODKAZ >>

Ing. Michal, 15.04.2012 00:21:08

To: USA_nefandim

Jste štasný člověk. Pro vás je vše jednoduché a vše vyřešíte s trojčlenkou.

PS: samotný fakt, že Čína za své rezervy neskupuje americké firmy a místo toho kupuje americké dluhopisy je dostatečný důkaz, že nemáte pravdu.

USA_nefandim, 14.04.2012 22:38:02

Ještě akcie

TO :Ing.Michal

Sám jste napsal, že : "Celkový objem obchodovaných akcií na burze představuje jen pár procent z jejich celkového objemu". A ejhle !! já vám kontruji odkazem, jak je 12 ze 100 největších německých firem ohroženo nepřátelským převzetím právě provedeným mnou doporučovanou metodou, tedy postupným nákupem akcií na burze. Kdyby z těchto firem bylo obchodováno jen třeba 10 % všech akcií a zbytek byl uschován někde v šuplíku, tak by asi těžko tyto firmy mohl někde nepřátelsky převzít = vlastnit min. 51 % akcií.

A mne si přitom dovolujete označit za "fantasmagora".

"Skutečná cena akcie" - tak takový pojem neznám. Třeba náš ČEZ. Před pár lety stál 110 Kč, roku 2007 - 1.415 Kč, nyní zase 770 Kč a je to přitom stále jedna a tatáž firma = monopolní dodavatel elektřiny, stále s hospodařením v plusu, stále vyplácející dividendu. Roku 2007 stál náš ČEZ o 100 % více jak dnes ,byl idiot každý , kdo ho tenkrát koupil ??? No, já bych přesto docela rád vlastnil třeba 5 % podíl v ČEZU ,jednak proto, že by mi každoročně chodila dividenda 40 Kč na akcii , jednak proto, že bych jako velký akcionář spolurozhodoval o energetické politice státu a jednak proto, že věřím v návrat akcie ČEZ zpět nad 1000 Kč.

Firmy, které provádějí nepřátelské převzetí ani tolik nehledí na momentální prodělek při nákupu, jako daleko spíše na budoucí mnohaleté výnosy dosažené převzetím výborné a úspěšné firmy. Tedy třeba pro zcela neznámou čínskou firmu v oboru letectví "Chanchung fanghung Jing" by bylo výtečné, kdyby s pomocí peněz ze státních rezerv koupila 51 % Boeingu ,získala by tak světové jméno, tradici, inženýry , továrny, zkušenosti,... atd. Tedy - "teď momentálně hodně proděláš" , ale potom tě čekají desítky let zisků .

Ing. Michal, 14.04.2012 10:17:07

RE:Obchody na burze

Tak třeba uvedený Boeing prostě nepřátelsky nepřevezmete. Nebo za cenu několikanásobně přesahující jeho skutečnou cenu. A to je pak ekonomicky nesmysl, protože výnos z takové investice se bude blížit k nule. To uz jsou lepší výnos 3% z amerických dluhopisů.
Čína má velké štěstí, že se neřídí vašimi ekonomickými fantasmagoriemi.

USA_nefandim, 13.04.2012 16:44:06

Trochu poučení o chodu burzy

TO :Ing.Michal

Trochu vás musím ještě poučit. Například v Německu dnes hrozí tzv. -"nepřátelské převzetí" , tedy stručně - "přechod firmy díky prodejům akcií na burze do rukou nepřítele" - asi 12 ze 100 největších německých firem. To je prostě trh , s tím nic nenaděláte ! Vítězí ten, kdo má peníze, hodně peněz !

Pozorně si přečtěte odkaz, ať se chytíte za nos :

ODKAZ >>

USA_nefandim, 13.04.2012 16:31:23

Obchody na burze

TO : Ing.Michal

Takže zase vaše představa o obchodování na burze je zřejmě tato :

Třeba firma Boeing vyčlení pro obchody na burze ze svých 100 % akcií jenom 4 %. Ty mají momentální celkovou tržní hodnotu třeba /to je jedno/ - 6 miliard Dolarů. Já mám těchto 6 miliard Dolarů na svém účtě a zadám tedy burze pokyn k nákupu. Koupím je během okamžiku. Co se ovšem asi potom podle vás stane ??, když s 96 % akcií Boeingu se volně neobchoduje a ony 4 % volně obchodované jsem koupil já ?? Nic tedy nezbývá na další zájemce a já své akcie nikomu neprodám !! Bude Boeing vyřazen z obchodování na burze ?? Aby se s daným titulem mohlo obchodovat, tak přeci musí být každý den stálá nabídka prodejců ,aby mohl někdo kupovat, jinak bude burza zablokovaná a nebo bude muset tituly , které nikdo nenabízí k prodeji vyřadit z burzy.

Samozřejmě , když budu poptávat hodně akcií /a to jsem tady psal, tak jejich cenu vyženu nahoru/.

Vy tedy zastáváte velmi zajímavý názor, že na burze nelze nikdy nakoupit nadpoloviční majoritu ve firmě, ať máte balík peněz sebevětší. Já zase tvrdím, že to lze, třeba postupně, po jednotlivých nákupech a za cenu třeba značného navýšení ceny titulu.

Opravdu se musím zasmát představě, že třeba v úterý já koupím na burze náš ČEZ za 500 000 000 Kč a ve středu bude burza oznamovat všem obchodníkům toto :"Včera k večeru jeden pán koupil ČEZ za 500 000 000, takže dnes už z nových nákupů nic nebude, ať nabídnete jakoukoli cenu. Nové "akcie nejsou" za žádnou cenu, titul je uzavřen, prostě je vyprodáno. Ale co když úterní cena byla 800 Kč za kus a já ve středu nabízím 3000 Kč za kus, to opravdu nic nebude ?? Nikoho to nepohne k nabídce ??

Sám jsem kdysi na burze pár akcií také koupil. Bylo to velmi jednoduché ! Prostě jsem si otevřel PC a podíval se na současné ceny. Pak jsem zavolal svého brokera, řekl mu své heslo a zadal pokyn k nákupu , tzn. kusy a čeho, do jaké ceny. Za minutu bylo hotovo.

Ing. Michal, 13.04.2012 00:13:24

RE: fízlování

Proč mě podsouváte něco, na co jste jistě expert vy. Nic o "fízlování" jsem nenapsal. Pokud chcete reprodukovat moje názory, tak mě prosím doslovně citujte.

Ing. Michal, 13.04.2012 00:04:36

RE:Koupě firem

asi nevíte, jak funguje burza. Ale akcie, které nikdo nenabídne k prodeji prostě nekoupíte. A můžete mít klidně 300 miliard dolarů. Akcie, které se obchodují představují jen pár procent z celkového objemu. Takže zvyšováním poptávky budete jen zvedat cenu a nemusíte koupit ani jednu akcii.

USA_nefandim, 12.04.2012 19:24:36

Reaktor Quinshan-4 připojen k síti

Dne 8.dubna byl v Číně připojen na síť nový 650 MW atomový reaktor v elektrárně Quinshan. Doba stavby - 5 let. Je to patnáctý čínský reaktor v provozu. Doba výstavby byla proti plánu zkrácena o 2 měsíce.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 12.04.2012 13:20:29

Koupě firem

TO :Ing.Michal

Mýlíte se ! Uvedené firmy nikdo nemusí nabízet k prodeji jako celek. Stačí úplně, když se s nimi obchoduje veřejně na burze. Pošlete mi na můj účet do České spořitelny 50 miliard dolarů a já si za ně do týdne koupím třeba NOKII , je to totiž plně soukromá firma obchodovaná na burze. U našeho ČEZU by to byl větší problém, tam drží velkou část akcií stát a ten by musel s jejich prodejem dát souhlas = uvolnit je pro obchodování na burze.

Pokud se třeba s Boeingem veřejně obchoduje na burze, pak přeci opravdu záleží jen na tom, kolik peněz do nákupu jeho akcií se rozhodnu vrazit ! Kolik na to mám. Když budu mít na účtě 50 000 USD, tak si koupím za 50 000 USD, když budu mít 1 milion, tak si nakoupím Boeing za 1 milion USD a když bych měl celou 1 miliardu, no tak si koupím akcie Boeingu za jednu miliardu USD - jen bych tak poněkud vyhnal jejich cenu na burze nahoru, nic víc.

P.S. Vy by jste asi nejraději zrušil burzy a nebo na nich zavedl - "fízlování", aby se pořád zkoumalo kdo co nakupuje a za kolik. Ovšem to se dá lehce obejít, když budu podezřelým Číňanem, tak to nechám koupit za provizi nějakému zcela legálnímu obchodníkovi registrovanému na území USA, aby to nevzbudilo pozornost. I v ČR existuje řada firem, co vám nakoupí na Wall Street co chcete a za kolik chcete = mají za to tučné provize a vy zůstanete v anonymitě.

Ing. Michal, 12.04.2012 10:36:53

RE:Přebytky obchodu

to je právě váš omyl. Na to, aby si mohli koupit uvedené firmy by je někdo musel prodávat. Pokud by se pokusili vrhnout jen část svých dolarových rezevr na trh, tak dolar oslabý a tím si své rezervy znehodnotí. Nenechají si dluhopisy proplatit. Naopak je vymění za nové dluhopisy a ještě přikoupí nové.

USA_nefandim, 12.04.2012 09:49:17

Přebytky obchodu

TO : Josef48

Ještě se vrátím k vašemu , myslím si poněkud "nedotaženému" vysvětlení vzniku obchodních přebytků u zemí, kam se hrnou investice ze zahraničí, tyto země prý díky přebytkům obchodu dotují jiné a jejich občané jsou chudáci a strašně chudnou, protože dotují občany jiných zemí /Číňané Američany/ ,...

V posledních letech měly největší světové přebytky obchodu /přes 150 mld. USD Dolarů/ - dvě země , a to Čína a Německo. Není vám podivný ten diametrální rozdíl mezi těmito dvěma státy ??? Superbohaté Německo, které má většinu HDP tvořenu ze služeb, s HDP na občana přes 40 000 USD a chudá Čína se 4000 USD na občana opírající se naopak výlučně o investice, export a průmysl ???

U Německa rozhodně nepozoruji váš :

1. Příliv investic

2. Hubenou životní úroveň

3. Vysoký růst HDP


P.S. A ještě jeden zajímavý příklad /teoretický/ . Představme si , že jsou ony 3000 miliard Dolarů čínských rezerv uloženy v amerických 10 letých dluhopisech . Tedy každým rokem skončí u 10 % čínských rezerv splatnost dluhopisů a vláda USA je musí Číně vyplatit - "natvrdo na stůl". Bratru je to pěkných 300 mld. USD každý rok. Co udělá čínská vláda každoročně s novými 300 miliardami Dolarů v ruce ?? Já bych jí poradil toto = nakoupit za ně aktiva v USA. Tedy příklad :

1. Roku 2010 - koupit firmu Microsoft /stačí 51 % akcií/

2. Roku 2011 - koupit firmu Apple

3. Roku 2012 - koupit firmu Boeing

4. Roku 2013 - Koupit Bank of America

5. Roku 2014 - Koupit automobilku Ford

6. Roku 2015 - Koupit automobilku General Motors

7. Roku 2016 - Koupit firmu Google

8. Roku 2017 - Koupit celý Mannhattan

9. Roku 2018 - Koupit Wall Street

10. Roku 2019 -Koupit banku Citigroup

11.Roku 2020 - Koupit přístav Baltimore

12. Atd, atd, atd,.....

Závěr : Američané by byli asi stále stejně bohatí, už by ale nežili ve své zemi, ale v Číně. A Čína by jim diktovala. Je dobré mít devizové rezervy.

USA_nefandim, 11.04.2012 23:25:27

Oprava

TO :Josef48

Sekl jsem se o jednu nulu, území USA by bylo skoupeno Čínou jen za 8 Kč za metr čtvereční pouští, stepí, skalisek a polí. To zhruba odpovídá našim českým cenám zemědělské půdy.

USA_nefandim, 11.04.2012 23:21:26

Dluhy

TO : Josef48

Podle mne je i problém v obchodním deficitu. Když mají např. USA velký obchodní deficit s Čínou, tak to vede k hromadění velkých devizových rezerv Číny. Čína byla zatím velmi konzervativní ve využívání těchto rezerv k agresívním mezinárodním nákupům aktiv /i těch strategických/. Nyní se to začíná měnit, Čína založila státem ovládaný obří fond naplněný z devizových rezerv , který má za úkol nakupovat kvalitní aktiva /= doly, suroviny, letiště, přístavy, firmy, ...atd./.

Jeden zajímavý propočet speciálně pro vás, pane Josef48. Čínské devizové rezervy nyní činí 3,2 bil. USD, tedy asi 61 bilionů Kč. USA mají rozlohu státního území 9 mil. km čtverečních, tedy 9 bilionů metrů čtverečních. Kdybychom z toho vyškrtli drahé stavební pozemky ve městech plus komunikace tak nám zbude nějakých 8 mil. km čtverečních území USA, které tvoří pouze zemědělská půda a lesy plus neplodné plochy, skály, hory pouště , stepi...

Závěr : Při průměrné ceně 80 Kč za metr čtvereční si tak dnes může Čína koupit doslova celé USA !!! / v ČR máme cenu zemědělské půdy většinou 10 až 30 Kč za metr/ a zaměstnat tam Amíky na plantážích, aby na Čínu makali. Občanům USA zbudou jen města, vše ostatní z jejich území bude patřit Číně. Tak zanikne jedna velká mocnost. Moc bych se nasmál kdyby tohle Čína realizovala !!

Americké deficity obchodu vedou k tomu, "že se peníze hromadí jinde".

P.S. Právě ono vaše "klikání myší" a vytváření dalších a dalších nul u elektronických peněz jednou přivede na buben ony slavné papírové peníze , které jsou dnes kryté jenom dluhem. Nic jiného totiž naše slavné elektronické a papírové peníze už nekryje, jenom dluh. Lidé to zatím ve své většině nepoznali a tak - "stroj zatím ještě jakžtakž šlape". Ovšem mohutné skřípání už je slyšet hodně daleko ! Přijde den, kdy papír zkolabuje a po zlatu bude taková poptávka, že už ho nikdo nesežene ani gram !!

Josef48, 11.04.2012 22:04:17

dluh USA

To je zcela z jiný problém, zatím-co deficit obchodní bilance není žádný problém veřejný dluh problémem jen , pokud USA nevyrovnají rozpočty a nepřijmou škrty a refromy jako my. Pak se dříve či později dostanou do problémů. Otázkou je co jsou jsou to dluhy USA , když drží světovou měnu a všechny pohledávky jsou v jejich národní měně. Vládě fakticky stačí kliknout myší přidak k měně jednu nulu a dluhy jsou pryč. Pro Ameriku nejsou dluhy takový problém jako pro jiné země , protože to nejsou skutečné dluhy. Tahle země se nemůže dostat do platební neschopnosti.

USA_nefandim, 11.04.2012 09:05:37

Schodky a deficity

TO : Josef48

Já se jenom snažím ukázat na to, že největší světová ekonomická a vojenská supervelmoc by neměla vykazovat takovéto dluhy a deficity, ať už v obchodě nebo ve státním rozpočtu. USA byly až asi do roku 1970 největším světovým věřitelem, dnes jsou ovšem největším světovým dlužníkem. Nevím, co může být pěkného na tom ,když USA mají už 4 roky = 2009,10,11,12 deficit státního rozpočtu mezi 8 a 10 % HDP a když mají v obchodě deficit kolem 500 mld. USD ročně. U nás se Kalousek zoufale snaží dostat deficit státního rozpočtu pod 3 % , USA mají 8 až 10 %.

Všechny státy světa se jednoho dne dostanou do bodu, kdy už je nepotáhnou vpřed investice a export,ale spotřeba. Je to logické. Čína se právě dostala do tohoto bodu. Indii k němu zbývá nějakých 20 let. Čína tedy bude muset postupně zpomalit na růst kolem 6 % a pak 4 % ročně. Pořád to bude výrazně více jak v USA.

Závěr : USA si na svoji současnou vysokou životní úroveň půjčují od zbytku světa, ale i od vlastních dětí a vnoučat = jejich státní dluh je už 101 % HDP a stále prudce roste o 4 000 000 000 Dolarů denně !! Kdo to kdy zaplatí ?? A půjde to vůbec zaplatit ?? Pokud ano, pak děti i a vnoučata současně žijících občanů USA.

ODKAZ >>

Josef48, 10.04.2012 23:52:14

schodek

vy to pořád nechápete , když máte plovoucí kurz je naprosto jedno jestli máte schodek nebo přebytek. Prostě když máte schodek , pak je Vaší měny ve světě dost a oslabí - tím se zvedne poptávka po Vašem exportu a poklesne import zvedne se poptávka i po domácím zboží , když měna posiluje efekt je přesně opačný. USA má schodek proto, že některé státy třeba Čína tvoří devizové rezervy v USD. Oni mají dolary , ale nekupují za ně zboží výsledkem je schodek obchodní bilance. Kdyby začli dolary utrácet za jiné zboží vzrostl by počet dolarů na trhu a jeho cena by šla dolů - a bylo by po schodku. Číňan dotuje životní úroveň Američana, neboť za ty devizové rezervy Číňan nikdy nic nekoupí. USA by mohly mít přebytek obchodní bilance jen v případě pokud by byly velkým věřitelem jinak Amerika musí mít vždy schodek. I kdyby dolar stál 1kč a americké zboží šlo na dračku , pak Amerika pokud nepůjčí udělá schodek. Zatím-co My bychom při slabé měně vytvořli za niormálních okolností velký přebytek , pak by ovšem měna rychle posílila pokud by se , ale vláda rozhodla kupovat dolary za koruny , pak by naše měna zůstávala stále slabá my bychom vyváželi a vyváželi a kupovali dolary - je to faktické dávání část HDP světu zadarmo, výsledkem je mizerná úroveň obyvatel , ale příliv investic, vyšší růst HDP. Motorem růstu HDP jsou pak investice, vede to k rozmachu průmyslu a velké spotřebě energie. Dříve nebo později se ovšem růst vyčerpá.... S velkými růsty HDP je konec. Levný export už není z čeho dotovat vaše měna posiluje což začne ničit původní levné exportéry , průmysl se musí zrestrukturalizovat. (čistě logická úvaha)

USA_nefandim, 10.04.2012 11:02:51

Deficity obchodu

TO : Josef48

Ano, v tom máte jistě pravdu, přesto být Američany, tak bych při pohledu na své deficity zrovna moc klidný nebyl ! Dolar je světovou rezervní měnou minimálně od roku 1944 /Brettonwoods/ a přitom americký zahraniční obchod dokázal vykazovat své trvalé přebytky až do roku 1976, kdy teprve se zlomil do setrvalých deficitů.

Euro Dolar nedokázalo nahradit, ovšem objevuje se větší nepřítel a to čínský Juan. Čína už dnes dokázala přinutit řadu zemí, aby s ní obchodovaly ve svých národních měnách místo v Dolarech a tato tendence bude dál sílit.

Kdysi se síla Dolaru opírala o zlato /USA měly roku 1945 asi 23 000 tun zlata, dnes jen 8000 tun /možná/. Pak se Dolar navázal na obchody s ropou, proto tzv. "Petrodolary". Síla Dolaru stála a stojí na tom, že se ve světě obchoduje ropa za Dolary. Když Saddám Husajn prohlásil, že přestane svou ropu prodávat za Dolary, byl během několika týdnů okupován armádou USA. Podobně je to vidět i na vztahu Iránu a Venezuely s USA .Obě tyto země odmítají obchodovat svou ropu za Dolary, dost možná budou také přepadeny armádou USA.

Tedy :

1. Do roku 1971 byl : GOLD - DOLAR

2. Po roce 1971 je : PETRO - DOLAR

3. Co bude ale dál ???

Čína se během několika let stane největším dovozcem ropy na světě. Co když si prosadí obchodování ropou v národních měnách a vystrnadí dolar z obchodů ??? Už dnes je Čína největší dovozce uhlí, kovů, rud, zlata, ...atd. Co když to vše bude obchodovat v Juanech ?? Jak to pocítí Dolar ? A co pak USA udělají se svými deficity ?? Budou si je moci dovolit ???

Němci nemají - ropu, plyn, uran , dovážejí i část uhlí a přitom ročně vykazují obchodní přebytek asi 300 mld. USD . Je jich přitom jen 25 %, co Američanů. Ti si ovšem "vysekávají deficit" kolem 600 mld. USD ročně.

Josef48, 09.04.2012 23:18:32

dovozní deficit USA

Ten vtip je v tom , že USA si může určitý dovozní deficit dovolit, protože USD je světovou měnou. Všechny dolary světa co jsou v devizových rezervách vznikly dovozním deficitem do USA. Kdyby dolar světovou měnou nebyl , nebyly by takové dovozní deficity možné, protože už dávno před tím by cena dolaru šla dolů a dovážené zboží by zdražilo. Amerika si může deficit dovolit prostě proto, že mnohé státy si drží dolarové rezervy.

USA_nefandim, 09.04.2012 00:06:54

Čína a USA

TO : Josef48

Závislost na dovozech energií není všechno ! USA mají obavy z dovozu ropy od Arabů, neboť politicky a vojensky podporují Izrael. Jejich zahraniční politika byla a je kolonialistická v rozvojovém světě. Proto mají obavu dovážet ropu ve větším množství ze zemí - "kterým právě šlapou po krku". Čína dělá zahraniční politiku na zcela jiném principu než USA a tedy se nemusí obávat do budoucna, že by jí někdo zastavil z politických důvodů dodávky ropy.

Je to třeba vidět právě na příkladu Blízkého východu :

1. Čína a Izrael = výborné vztahy, úzká vojenská spolupráce

2. Čína a Irán = výborné vztahy, úzká spolupráce ve všem

3. Čína a Pakistán - výborné vztahy

4. Čína a Afganistán - výborné vztahy

5. Čína a Saudská Arábie -výborné vztahy

6. Čína a Sýrie - výborné vztahy

Je zajímavé, že Evropa ,která je mnohem závislejší na dovozech energetických surovin všeho druhu, jak USA, má mnohem vyrovnanější zahraniční obchod jak USA. USA se přitom plně zásobí vlastním plynem i uhlím a také asi 50 % ropy ,přesto jejich zahraniční obchod nyní setrvává v měsíčním deficitu kolem 50 mld. USD = 600 mld. USD ročně. Hlavní problém USA je tedy jinde než ve způsobu získání energetických surovin = vlastní nebo dovoz.

Veverka Šavlozubá, 08.04.2012 12:14:32

Re: Větrníky v Číně

Vypada to ze i Cina slape na brzdu u fotovoltaiky a vetrniku - prioritou v obnovitelnych zdrojich bude ted hydro. A taky se vrhnou po vzoru USA na bridlice a zacnou vic rozvijet jadernou energetiku..

"China will accelerate the use of new-energy sources such as nuclear energy and put an end to blind expansion in industries such as solar energy and wind power in 2012, Chinese Premier Wen Jiabao says in a government report published on March 5."

ODKAZ >>

Navic Cina jeste nedavno oznamila, ze bude limitovat tezbu uhli do roku 2015 na 3.9 miliardach tun/rok, kapacitu bude mit neco malo pres 4 mld t/rok. Zatim sem nezjistil jestli se vic zameri na dovoz aby setrili domaci zdroje a odkud by ho pripadne dovazeli.

Josef48, 08.04.2012 00:48:45

Čínské výkony

Ano co se týče energetiky , pak Čína se skutečně Číní , ale je třeba si uvědomit že Číňanů je 4 x více než Američanů. USA mají před sebou ještě jednu etapu vývoje ekonomicky jsou jí inovace. USA totiž doplácí na to, že jsou už dlouho bohatí z tohoto důvodu v Americe funguje z historického hlediska velké množství starých technologií. Tyto technologie jsou energeticky náročné. Po růstu cen ropy dojde v Americe k výměně těchto starých technologií (Auta , vytápění a klimatizační systémy v domech atd) za nejnovější. Američané jsou totiž bohatí a pokud je investice výhodná oni jí mohou udělat je to jejich výhoda proti světu. Americkou ekonomiku proto čeká podle mého názoru růst, neboť energie sice zdražily , ale ne smrtelně a USA na tom vydělají 2x. Jednak úspory a jednak růst vlastní těžby ropy a plynu. Dále pak je třeba si uvědomit vývoj. KDyž se podíván ma vývoj světa , pak Čína a Evropa se stává Čím dál více závislá na dovozech energie , hlavně ze středního východu , ale Amerika ? Ani náhodou tam dovoz plynu drasticky klesnul a dovoz ropy také klesá. Vlivem dražšího benzínu a vývoje se v Americe kupují auta s poloviční spotřenou než se vyřazují (cca)
Tedy menší úsporné vozy a ne koráby jako před tím. Navíc 20% Phm připadá na Kamiony a malé nákladní a užitkové vozy jsou do diesly. Obama te%d rozjel dotační progmam na rozvoj pump CNG a nové vozy budou jezdit na zemní plyn. Předpokládá se , že spotřeba ropy v Americe poklesne a prokudce poroste USA se do roku 2030 stanou zcela energeticky nezávislým regionem. Kdežto Čína a EU budou soutěžit o ropu ze středního východu. Američané budou mít proti ostatnímu světu všechny trumfy v rukou. My odnesem vzestup číny ne oni.

USA_nefandim, 07.04.2012 23:21:40

Větrníky v Číně

Roku 2011 Čína nově instalovala kapacitu 18 000 MW ve svých větrnících, což bylo celých 40 % !! světového výkonu. Větrníky v Číně měly k 1.lednu 2012 výkon 62 700 MW, což bylo také první místo. Je nemožné, že by v tomto oboru někdo někdy Čínu předstihl , to samé u hydroelektráren i uhelných elektráren. V budoucnu zřejmě i u atomu a Slunce.

Výkony ,které Čína předvádí v ekonomice po roce 2000 snesou jen označení jako - "Herkulovské". Supervelmocenská pozice USA se během pár let rozplyne jako pára nad hrncem.

ODKAZ >>

USA_nefandim, 06.04.2012 23:07:25

Cena elektráren

TO : Josef48

Kam až může v budoucnu klesnout cena FV panelů si netroufnu odhadovat. Každopádně vítr má velké možnosti- pamatuji se třeba jak ještě před pár lety odborníci přímo - "funěli blahem" , když jim předvedli větrník o výkonu 1 MW, uběhlo několik let a bylo to 3 MW, dnes je to už 6 MW a myslím, že tím to ještě neskončí ,jistě uvidíme i výkon 10 MW u jedné vrtule.

Ani se nedivím, že ve vyspělém světě se nějak moc nestaví atomovky. Včera jsem totiž četl , že při stavbě nové plynové elektrárny v USA stojí 1 KW výkonu zhruba 1.000 USD, ovšem u atomové je to 5.000 USD. Tedy pro elektrárnu 1000 MW to bude u plynu celkem 1 miliarda USD, u atomu 5 miliard. Pětinásobek je mnoho = za 1000 MW v atomovce můžete postavit 5000 MW u plynu.

Josef48, 06.04.2012 12:53:20

cena FV panelu

No a já si právě myslím že toto se nepodaří. Ceny FV panelů už moc klesat nebudou. Navíc je tady cena střídačů a montáže. Dále pak cena regulace sítě. Jak jste správně poznamenal vítr může foukat 24 hodin denně kdežto poloha slunce se během dne mění - ne všechny FV el. budou stát v poušti. To celkově vede na nízké využití FV panelů - poloviční až 1/3 proti VTE , navíc tento parametr se u FV panelů na zemi zlepšovat nebude, protože vlastnosti slunce se nemění. ale u VTE ano neboť nové stroje se vyplatí instalovat na vyšších stožárech kde je stabilnější a silnější vítr, navíc se rozvíjí mořské větrné parky, jejiž využití se bude blížit 50%. Nazabírají žádný prostor a nejsou vidět. Technický potenciál VTE je vyšší než spotřeba el. energie v USA, to samé platí pro i Indii. (3000GW technického potenciálu na souši) V ČR je to cca výroba JETE. Podle mého názoru výroba el. energie z větru bude za 10 let tak 4 až 5x vyšší než dnes. Podíl VTE bude kolem 8% na světové výrobě el. enegie.

USA_nefandim, 05.04.2012 08:00:02

Vítr a Slunce

TO :Josef48

Ano, vítr v současném období /2010-2030/ bude asi mít větší podíl na výrobě elektřiny jak Slunce , ovšem pokud se podaří dále snížit výrobní náklady na výrobu panelů a přiblížit tak cenu elektřiny elektřině z uhelných elektráren, pak myslím má elektřina ze Slunce velkou budoucnost. Jedné nevýhody se nezbaví, Slunce nesvítí v noci, zatímco vítr může foukat klidně celých 24 hodin.

Jeden metr čtvereční slunečního panelu dodá běžně kolem 700 KWh elektřiny za 1 rok. Jeden kilometr čtvereční dodá tedy milionkrát více = 0,7 mld. KWh. Třeba USA, které ročně vyrobí 4,2 bil. KWh elektřiny by pro nahrazení svých atomových elektráren , které dodávají 20 % výroby = 800 mld. KWh potřebovaly kolektory na ploše 1000 kilometrů čtverečních = čtverec 33 x 33 km = asi 4 naše Prahy. Pro tak obrovskou zemi velikosti kontinentu není tohle jistě ten hlavní problém ! Hlavní je snížit prodejní cenu panelu ještě několikrát a dosáhnout jeho životnosti 30 let. Pak může na světě dodávat Slunce kolem 20 % veškeré elektřiny .

Josef48, 04.04.2012 23:44:14

auta na elektřinu

Ta auta nejsou špatná jen ještě nepřišel jejich čas. A hned tak nepřijde současná technika, ale dozrává pro hybridní vozy s ekonomickým provozem a nízkým dojezdem čistě na el. energii s možností dobíjení v zásuvce nebo spíše bezdrátového za 10 let budou tyto vozy lepší standart co bude moci zákazník bězně koupit.

Veverka Šavlozubá, 04.04.2012 13:28:20

:zelena silenost

Vida. Ani darecek od strycka Obamy v podobe masivni dotace 1,2 miliardy dolaru nepomohl.. to mluvi samo za sebe. Kdyby to u toho koncilo, ale je to mnohem horsi.

Obama navic stanovil udernickej cil mit na silnicich milion elektromobilu v r 2015. Jak? Nejenze nasypal miliardy do vyrobcu elektomobilu ale jeste dava kazdymu kdo si ten elektrosrot koupi tisice dolaru.(ted je to 7500, v rozpoctu na rok 2013 B.Obama navrhuje zvyseni na 10000
)
No a presto maj vyrobci problemy -treba Chevrolet musel na 5 tejdnu zastavit pro nezajem kupujicich vyrobu modelu Volt a vyrazit 1300 zamestnancu.Jen na vyvoj a vyrobu Voltu dal Obama kolem 3 miliard dolaru, takze kazdy dosud vyrobeny kus stal americkyho danovyho poplatnika 250 000 dolaru! (udaj z brezna2012)

Zda se zvlastni ze za takovy vyhazovani penez do kanalu nikdo nenese zodpovednost a porad se to stupnuje. Deje se to ve velkym i v Evrope. Jak dlouho bude trvat nez se soucasnej system konecne sesype?


Počet zobrazených příspěvků:   50   100   200   500


Anglicko český slovník  |  Zapojte se do tvorby slovníku

* efektivní výuka nejpoužívanějších anglických slov
     Honzova hypotéka - revoluční tržiště hypoték »

Každý si zde může svobodně vybrat
takovou hypotéku, jakou potřebuje
za nejnižší možnou cenu na trhu.
Měnové kurzy ČNB  |  Více kurzů
ZEMĚ KÓD POČET KURZ
Británie GBP 1 31,851
USA USD 1 20,112
Eurozóna EURO 1 25,510
Počasí v ČR  |  Více počasí na In-počasí
Filtrování příspěvků nejaktivnějších diskutujících
* aplikace pouze pro přihlášené uživatele
USA_nefandim 57 % příspěvků
Josef48 22 % příspěvků
Ing. Michal 10 % příspěvků
Veverka Šavlozubá 2 % příspěvků
johnnny 2 % příspěvků
Více »
Nejlépe hodnocené ekonomické analýzy - mladší 2 let
Humor  |  Stripy  |  Foto  |  Video  |  Animace
Více humoru















Kontakt  -  Inzerce  -  Logo  -  Evoluce  -  Novinky  -  Partneři  -  (c) Copyright - Publikování obsahu stránek je povoleno pouze s uvedením zdroje.